Bärgningsbil

Jahopp då var man hemma i Varberg igen efter två dagar i Mellbystrand. Åkte ju dit i lördas för att hjälpa Henkes mormor med lite trädgårdsarbete. Så när vi kom dit fixade Henke gräsklipparen och jag satte igång med att kratta bort gräs från tomten och kantklippningen. Höll på ett bra tag med de faktiskt, tog längre tid än vad jag trodde att de skulle göra :O sen på kvällen så käkade vi lite och sen tog jag och Henke en promenad längs med stranden, mysigt :) sedan gick vi tillbaks och satte igång med att spela lite kort med Kerstin och Rut. Vi spelade 500 och jag förlorade :( men de gjorde inte så mycke för ja tyckte det var roligt ändå :) så mycket som jag skrattade då har ja nog inte skrattat på väldigt länge :D efter min förlust (och Henkes vinst) i kortspelet la vi oss i bäddsoffan och kollade på film och käkade lite snacks och myste :)
På söndan gick vi inte upp förrän vid ett-tiden. Vi kom sen igång med trädgårdsarbetet igen vid halv tre tror ja :O sedan fick Henke och Kerstin åka till Hstd för att köpa en ny gräsklippare eftersom den andra la av. Så då tog jag en liten paus och satte mej i solen och läste i min nya bok :) så lite solning blev det också för mej i helgen.
Sen när vi skulle hem så hann vi inte längre än till Hstd då bilen började ryka en massa så fort man gasade :O så vi fick stanna till vid en infart och ringa efter bärgning. Väntade väl i över en timme på att den där jäkla bärgningshjälpen skulle komma. Men den kom till sist och vi blev körda in till Bendts bil i Hstd och där fick vi sedan vänta på att Kenny skulle komma och hämta oss. Hade han aldrig kommit så hade vi nog inte vart hemma förrän ida. Så tack Kenny :)
Sent var det iallafall när vi kom hem, klockan var väl vid 11 eller nåt och vi skulle egentligen vart hemma vid 8. Men men, det är sånt som händer :) och nu har ja iaf fått åka bärgningsbil också :D

Ett STORT grattis till Jessica & Axel som fått sin bebis, en flicka som ska heta Agnes :) hoppas att allt går bra!

//Jacie*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0