Jag älskar danskar :D

En sak som var ganska rolig.... eller trevlig iallafall på jobbet var att jag fick besök av en liten dansk gubbe :) till en början försökte han väl prata så tydlig svenska som möjligt men när han sedan förstod att jag fattade vad han sa började han prata danska me mej^^ och ja, de gick ju bra de me. Jag har ju ingen direkt svårighet att förstå mej på danska så :)
Men han ville ha en "röe pölse bamse" me stark senap och de fick han :) sen efter en stund kom han tillbaka och bad om att få en ny eftersom han tyckte att den var så go´. Han ville ha "en tvilling till den andre" som han sa :)
Tyckte bara de var gulligt :) och jag får väl tillägga att jag älskar danskar och deras pölseland :)


Kommentarer
Postat av: dolly

Jag tittar nog mest på drama komerdi och självklart skräck :)

2008-06-16 @ 07:18:39
URL: http://missdolly.blogg.se/
Postat av: K & DL

neeee, faktiskt inte.. sollentuna o sigtuna däremot :P

2008-06-16 @ 13:03:32
URL: http://flapjacks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0