Filmtips!

Ja jag har ett filmtips att bjuda på för den som vill :) jag och Henke tittade nämligen på en film som heter An American Crime igår. Det är en sanningsenlig berättelse, alltså allt som händer i filmen har hänt i verkligheten och blivit dokumenterat. Jag tycker att den var sjukt bra, men sorglig också! Brukar inte gråta när jag kollar på filmer men den här var verkligen sorglig. Beskrivningen till filmen lyder:

- Sommaren 1965 lämnade ett par cirkusarbetande föräldrar sina två unga döttrar i god tro hos den ensamstående hemmafrun Gertrude Baniszewski i Indianapolis som lovat att ta god hand om dem under sommaren för 20 dollar i veckan. De hade aldrig i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig vilka vidrigt ondskefulla dåd som skulle drabba deras döttrar i familjens källare när dörren stängts bakom dem. Baserad på en sann historia.

Den kanske inte låter som en sådär jättebra film i beskrivningen, men enligt mej är den verkligen sevärd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0