Dagen idag

Alltså idag har det inte hänt något kul alls i princip.... eller ja.... det beror ju på hur man ser det. Men stack till jobbet vid halv elva och var inställd på att jobba till nio. Men så blev det inte riktigt. Tycker gott chefen hade kunnat ringa mej och sagt att dem ändrat mitt schema så att jag kunde gå på Alex fest, men det är väl för mycket begärt av honom?!

Men stack iallafall till min farmor sen efter jobbet. Har inte träffat henne sen i november typ :O så det var dags nu när hon hamnat på hem och allt. Tycker verkligen så synd om henne för hon passar inte in där alls. Dem andra som bor där är ju typ handlingsförlamade, kan varken gå, äta eller gå på toa själv. Vissa av dem kan inte prata heller. Men min farmor är inte sån, hon kan gå själv och ta hand om sig själv iallafall så pass att hon skulle kunna klara av att bo kvar i huset med hemhjälp. För hon vill ju bo i huset och inte på hem, det säger hon ju själv. Men tack vare mina fastrar så har hon fått hamna på ett äldreboendet "anpassat" för henne.
Aja, var iallafall kul att träffa henne efter så lång tid. Kommer börja hälsa på henne allt oftare nu har jag bestämt. Mina päron och lillsyrran var även där när jag kom och min farbror också. Så fick träffa dem me, följde sen me hem och nu sitter jag bara här.
Så det har inte hänt nåt kul idag direkt...

//Jacie*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0