Det läraren inte vet...

På kalaset i Söndags kom vi in på skola, ett ämne som brukar poppa upp på kalas förr eller senare. Men iallafall så gällde det Josses skolgång och hon berättade att hon numera gick i åttan osv. Sen uppstod följande konversation:

Josse: Det är tråkigt att gå i skolan.
Mamma: Jasså varför tycker du det? Du sa ju att du längtade tillbaka till skolan?!
Josse: För att läraren bara står där framme och pratar och man får bara sitta och lyssna hela tiden. Det är tråkigt.
Jag: Men det är ju då det är som slappast. Då kan man ju sitta och tänkt på annat.

För ja, det är faktiskt så jag överlevde min skolgång under högstadiet. Dagdrömmar!

Kommentarer
Postat av: Jelli

naaaw :) Helt sant! Det var så jag klarade av hela gymnasiet ;D

2008-09-02 @ 21:33:35
URL: http://jelli.blogg.se/
Postat av: c

hoppas du får en bra kväll =)

2008-09-09 @ 19:53:24
URL: http://chricec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0