Polisbesök

Har inte hunnit skriva tidigare idag så jag gör det lite snabbt nu :) Sitter i skolan för tillfället men har inga lektioner kvar så ja ska snart dra mej :P Försov mej imorse så jag missade första lektionen :/ (inget ovanligt när det gäller mej men ändå) men aah, får prata me läraren imon om va dem gjorde. Var nyttig idag och gjorde havregrynsgröt till mej :) tycker egentligen inte att det är så gott, men det är ju bra att äta så ja får börja med det. Efter frullen satte jag mej lite snabbt vid datorn och la in nya låtar på min mp3. Kändes som att det behövdes nu, var ett tag sen jag "bytte" låtar och man tröttnar ju så lätt på att lyssna på samma musik hela tiden. Tog sen en snabb dusch och stack sen iväg till skolan. Kom precis i tid till religionen, puh! Sedan efter rellen så hade vi en föreläsning, eller vad man nu ska kalla det i aulan. Det var en polis som var där och berättade om alkohol, hur det kommer vara under jippodan på fredag och studenten :) tror dock inte att ja ska va me på jippodan eftersom jag stör mej på allas inställning till drickandet - att alla ska bli SÅÅÅÅ fulla. Blir bara irriterad på folket när dem håller på så. För man kan faktiskt ha kul utan alkohol. Det är inte alkoholen som gör festen rolig, det är personerna på festen och en själv. Ansvaret ligger hos en själv and that´s it!

Tyckte iallafall att det var bra att polisen var där och berättade hur det ska va´, för vem vill hamna i fyllecell i 6-8 timmar för att man druckit alkohol offentligt på torget, varit för full eller hamnat i slagsmål på självaste studenten? Det räcker faktiskt med att man bär en ölburk eller en flaska cider på torget, vid fästningen eller var som helst i stan och då kan man alltså få böter och även hamna i fyllecell. Detta gäller ALLA, även dem som är över 20 år!
Men ja, det är ju upp till var och en i och för sig. Men synd för dem som inte vet bättre.

Men nu ska jag ta och maila en lärare lite snabbt om en tenta och sen ska jag dra mej iväg till Henke :)
Kanske skriver senare ida, tror det blir nåt mer inlägg ikväll ;)

//Jacie*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0