Klagovisa

Nu kommer jag göra nånting som jag en gång lovade mej själv att jag inte skulle göra. Jag ska klaga i min blogg... men jag gör det inte speciellt ofta så jag hoppas ni har överseende med det ;)

Allting känns så jävla jobbigt nu, med farmor och farfar och allt jävla bråk som uppstår bland släkten nu. Jag kan inte förstå varför dem klagar över att dem får ta hand om sin mamma (min farmor). Visst att dem jobbar och sköter om sina egna hem och att dem tycker det är jobbigt att hinna me allting. Men det är ju ändå deras egna mamma det gäller. Den mamma som tagit hand om dem i ca 18 år liksom, från det att dem föddes till att dem kom upp i övre tonåren. Dem är liksom fyra stycken med. Det är min pappa, mina två fastrar och min farbror+att alla har en respektive (men min ena fasters man ligger också inne på sjukhus nu, så då kan man ju förstå att det blir mer jobbigt för henne). Men ja, det känns jobbigt samtidigt som att jag blir så jävla irriterad och förbannad över att vissa beter sej så illa. Vad är deras problem? Har dem svårt att hantera såna här krissituationer eller tänker dem bara på sej själva? Det sistnämnda verkar ju mer troligt från min synvinkel. Hoppas fan att dem skärper till sej, annars får ja snart ett riktigt j*vla ryck...

Som om det inte skulle vara nog med problem inom släkten har jag nu själv börjat känna mej lite konstig. Inte så att jag känner mej sjuk direkt, men känner att det är nåt. Tror jag vet va det är, men är inte helt säker än.
Denna veckan hoppas jag iallafall att jag fått mitt recept på astmamedicinen utskriven så att jag kan hämta ut den med... hade ju vart bra! Annars får jag ringa till VC igen...

Det var allt jag ville "klaga" på. Förlåt för att jag gjorde det, men nu känns det mycket bättre kan jag tala om ;)
Snart börjar min svenska-lektion så jag ska kila iväg och leta rätt på dem andra nu...

//Jacie*

Kommentarer
Postat av: victoria

svar: ja den gräna är jätte fin :-) men tror inte heller jag skulle passa i den färgen så då blir det nog svart som alltid hihi..

2008-04-10 @ 14:01:13
URL: http://victoriaseecret.blogg.se/
Postat av: glitterandbling

hoppas allting blir bättre! Ha en bra dag :)

2008-04-10 @ 16:42:07
URL: http://glitterandbling.blogg.se
Postat av: TooBlessed

Härligt :)
Tack detsamma!

2008-04-10 @ 16:59:39
URL: http://tooblessed.blogg.se/
Postat av: Kvinnafrumamma

Ja det är oerhört tråkigt när släkten börjar bråka när någon är sjuk.
Hoppas det löser sig till det bästa.

Ha en bra dag!

2008-04-11 @ 11:18:40
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0