Drömmen

För ett ganska bra tag sen så hade jag en dröm som jag inte riktigt förstår. Har gått och tänkt på den jättelänge men har bara blivit mer och mer förvirrad. Strax innan jul så dog en utav mina barndomskompisar L, endast 19 år gammal. Jag och L gick i samma klass från förskolan och ända upp till nian. När vi gick i trean så ryktades det om att han var kär i mej och han visade det även senare för mej då han skickade dikter och så vidare till mej. Vet inte hur länge han hade känslor för mej, men chansar på att de varade ända upp till sjuan iallafall. För cirka fyra år sedan gick vi ut nian tillsammans och sen dess så har vi väl inte haft någon jättebra kontakt direkt. Det hände att vi snackade lite med varandra på Msn och när vi träffades på krogen. Men mer än så var det inte.
Sedan en dag i December fick jag reda på att han hade avlidit. Jag blev helt chockad och visste inte vad jag skulle ta mej till. Tänkte på hans familj och allt och jag tror nog inte riktigt att jag förstod att han verkligen inte fanns längre, just då. Några veckor senare var det begravning. Jag skulle egentligen gått på den, men man kan väl säja att jag drog mej undan i sista minuten. Kände att jag helt enkelt inte orkade gå :( Några dagar efter begravningen så drömde jag om L. Han och några andra killar från våran klass i grundskolan satt vid ett bord i matsalen på gymnasieskolan som jag går på. Jag hade precis hämtat mat och skulle ta vatten då jag hör L säja nåt i stil med; "Varför ser hon mej inte?" till dem andra killarna runt bordet. Och under tiden som han säjer det så kollar jag på honom och det ser ut som han ler. Efter det så vaknar jag.
Så ja, jag har gått runt och tänkt på den i flera månader nu. Men jag förstår ändå inte vad han menar. Många frågor är det som dykt upp i mitt huvud. Ville han säja mej nånting? I så fall vad? Tyckte han att jag undvek honom i grundskolan? Ville han att vi skulle snacka mer och kanske börja umgås? Eller var det för att jag inte gick på hans begravning?

Kommentarer
Postat av: Mysan

svar: okej :)

2008-04-07 @ 19:29:24
URL: http://mysblogg.se
Postat av: hockeyfrugan

ja, fotboll e fint det! spelar du?
jaa, det blev en pastagrätäng jag ska prova, får se om det blir gott :)

2008-04-07 @ 19:32:42
URL: http://hockeyfrugans.blogg.se
Postat av: hockeyfrugan

jaa okej.
ja, jag är ju född i örebro och bodde där tills jag var 17 så jag är ju i princip uppvuxen ÖSKare, självdå?

2008-04-07 @ 19:49:43
URL: http://hockeyfrugans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0