Skolan, Socialen och Helvetet!

Dagen började med att jag missade bussen =/ inte bra. Menmen... orka bry sej. När jag kom till skolan snackade jag lite me Wille om idrotten. Är tydligen inte ensam om att inte lämnat in mitt arbete där^^ skönt o veta det iaf. Sen så skulle vi i klassen och a-klassarna prova ut studentmössor =P kul va de! Så nu har jag beställt ett paket som kallas för hood-paketet där bland annat mössa, champangeglas och en hood-tröja ingår. Alltihop kommer väl gå på runt 700 kr... kommer antagligen få betala allt själv, men man tar ju bara studenten en gång i livet så de får väl gå^^ sen efter det så gick vi o käkade. Blev fisksoppa ida *äckligt* åt bara två mackor till middag, men klarade mej på de iaf. Kan typ inte äta längre =/ har ingen matlust alls... så fort ja ser mat, känner lukten av mat eller tänker på mat så blir jag illamående =( menmen... antar att det går över.
Efter maten så var ja tvungen och sticka. Skulle va på socialförvaltningen vid ett, så jag missade både filosofin och idrotten idag =/ inte bra me tanke på att min närvaro inte är den bästa. Fick höra det idag från ett antal lärare som klagade. Fattar inte hur lärare på PS tänker. Dom bara klagar o klagar, aldrig får man ett uppmuntrande ord. Dom tror liksom att ju mer dom klagar desto bättre är de för oss elever, för dom tror väl att om dom klagar på oss så kommer vi börja gå till skolan igen. Men så är det inte alls! Det är snarare tvärom, att ju mer dom klagar desto jobbigare och jävligare blir det att gå till skolan.

Men som sagt, var hos Socialen idag. Snackade om mej och mitt liv, hur jag haft det här hemma och hur jag har det nu. Fick berätta i stort sett allt och dom såg allvarligt på saken naturligtvis. Vi snackade om vart jag skulle bo nånstans, dom sa att dom gärna hade gett mej en lägenhet men att dom inte har några lediga. Jag fick sedan följa med en utav mina kontaktpersoner på socialen till polisen för att prata om att göra en eventuell polisanmälan. När kriminalaren hade pratat klart så gick hon ut så att jag och min kontaktperson kunde prata ifred en stund. Sen så kom hon in igen och då snackade vi lite mer. Men jag bestämde mej för att tänka igenom detta tills imon. Ska till socialen imon igen nämligen. Då ska min kontaktperson och dom andra på socialen ha kollat upp om det finns nåt Jourhem där jag kan bo =/ Men grejen är den att jag inte vill bo på Jourhem =( Så just nu försöker jag hitta nån här i Varberg som jag kan bo. Nån kompis eller nåt, bara så länge tills jag får nåt eget. Men just nu går det trögt =/ Nån som vill ha en inneboende? =S Ska iaf till Socialen imon igen som ja skrev innan... får väl se vad dom säjer då. Hoppas iaf att det går bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0